Robimy zakwas na żurek:)

3/29/2015
Witajcie Kochani,


w związku, ze zbliżającymi się świętami Wielkanocnymi, postanowiłam dziś zrobić zakwas na żurek.
Mój żurek będzie bezmięsny, ponieważ jak wiecie jestem wegetarianką, ale ta wersja jest również bardzo dobra:)
Na tę chwilę, przedstawiam Wam mój przepis na zakwas:





Składniki:
0,5l ciepłej wody
100gr mąki żytnio-razowej typu 2000
kromka razowo - żytniego chleba
2-3 ząbki czosnku
6 ziaren ziela angielskiego
10 ziaren czarnego pieprzu
2-3 liście laurowe





No i teraz czekamy ok.5 dni:) Już nie mogę się doczekać:)


Wszystkie składniki łączmy razem. Czosnek przepuszczamy przez praskę.Gotowy zakwas odstawiamy w ciepłe miejsce, na 3-5 dni. Musimy pamiętać, żeby codziennie zakwas przemieszać, aby nie skisł.


Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz - pamiętajcie, że odwiedzam wszystkich komentujących :)

Proszę, nie reklamuj swojego bloga, nie będę publikowała postów zawierających jakiekolwiek linki! Jeżeli Twój blog mnie zaciekawi, z pewnością będę do Ciebie zaglądała.

SZABLON BY: PANNA VEJJS.